Sommaren är kort men minnet av den regnar aldrig bort

Sommaren va. Den sticker i mig! Jag har funderat så mycket kring sommaren. Först trodde jag att det som gjorde så ont var att jag hade för höga förväntningar på den. Men även om sommaren är HELT PERFEKT och ALLT JAG KUNDE DRÖMMA OM så gör den ont! 

Sen tänkte jag att det beror på att när det är sol, glatt, ljust och jag mår dåligt så blir det en sån himla kontrast! Det är mycket enklare att gräva in sig i sitt eget mörker när det matchar med det utanför fönstret. Men även när jag egentligen mår bra och är lycklig, så kan det ÄNDÅ knyta sig i magen. 

Men nu tror jag ändå att jag har förstått vad det beror på. Det är egentligen kanske det allra tydligaste, det som vår mest uppskattade sommarlåt handlar om. Sommaren är kort! Den flyger förbi, ur min hand, och jag griper efter den med näven. Sommaren är kort och plötsligt är jag där igen, i klassrummet, i mörkret, i stressen. Det är som ett dysfunktionellt förhållande. Jag behöver sommaren för att överleva, jag mår egentligen aldrig så bra som når den håller om mig, och jag älskar den villkorslöst. Men den gör mig så illa, för den försvinner igen, varenda gång gör den det! Får mig att skratta, leva, känna huden pulsera och känna fötterna springa. Och sen försvinner den. Min hud minns fortfarande pulsen, mina fötter minns fortfarande asfalten under sulorna och skrattet hörs fortfarande i öronen. Men varje gång försvinner den. Och jag står där, snopen och med flagnande hud.

Jag älskar sommaren! Men den gör mig så illa. Som kärleken. Precis som kärleken! Vi blir ihop och gör slut om vartannat. Men varje gång fångar jag den och tänker "den här gången", "den här gången stannar den kanske kvar i mig".




Kommentarer
Postat av: olga

du o jag flyttar till ett varmt året om-land snart. <3

Svar: Snällasnälla jaa
None None

2015-06-04 @ 10:23:58
Postat av: vilma

hittat tillbaka in hit och är så glad för det! du skriver så fint lova, såå fint verkligen! håller med om allt. puss

2015-06-06 @ 10:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0