02.16

Ibland är det bara fem minuter som krävs för mig. Fem minuter med Sam mitt på golvet, fem minuter av hår i ansiktet, fem minuter med bubbel i blodet och fem minuter av känslan att alla ni kan dra om ni vill eller älska mig om ni vill för det är JAG som äger den här världen. 

Och det gör mig så fucking tom att det inte ska kunna vara så för alla. Det gör mig så fucking tom och ansvarslös och förlamad av skam att medans samma människor flyr på haven, bombas ihjäl, dör och hatas kan jag unna mig de fem minuterna. Jag säger igen, jag förtjänar de fem minuterna som får mig att känna mig redo att ta över, men så gör ni andra också. Ni som flyr på hav, bombas ihjäl, dör och hatas. Jag har inte ord för det och kanske är inte ens de orden mina, men det känns så olustigt att inte skriva ner det eftersom jag så lätt förtränger att det tar mer än fem minuter att rädda en värld. 

Vi ses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0