If I didn't tell her I could leave today

Den här känslan fortplantar sig i mig, eller utanpå mig, som ett nytt skinn med längre svala fjun över sig, ett hårdare, starkare skinn som gör sig redo. Jag längtar efter att bada i havet, helst när det är grått och lugnt, att simma med starka armar genom det, att dyka i det och känna saltet som en sträv kyss mot kinden, men annars är jag helt tillfredsställd med vad jag upplever. 

Jag lyssnar på Olgas favoriter på Spotify (tack för det Olga) och har sammanställt de bästa i en egen lista som jag döpte till "dags å dra" när jag stod på ICA och hoppades på att få se O'C men hon jobbade inte. Det sitter i huden numera ju, att göra sig förberedd att vinka adjöss fast på ett glatt sätt. 

Orden är på utflykt, inte i mig utan på semester nånannanstans och jag undrar precis som ni väl gör när de kommer tillbaka men sånt vet en inte. Har lite svårt att fatta hur nån försörjer sig på orden för utan förvarning kan de vara på väg till Gran Canaria och så sitter en där och famlar i minnet efter hur de låter och känns. 

Idag när jag rusade genom stan för att möta upp mamma och pappa på Moderna kände jag i vinden att julen är på väg och tårarna rann för det blåste så starkt och jag har så klena ögon så ingen märkte att tårarna rann för att det var så vackert när jag rusade genom stan och ljuset var nästan vintrigt och jag kunde inte hålla tillbaka. Det gör så jävla ont med skönhet tycker jag, det är nästan vidrigt. Som när jag måste kolla bort ibland för det sticker i ögonen när han rynkar näsan av skratt och jag vill bara lägga mig på golvet och kapitulera inför skönheten som äger mig. 

Här är fyra bilder från helgen 


Jossan blir 18 och bjuder på rikets godaste pizza 





Lisa blir också 18 ju och vi bubblar på hennes balkong 


Och jag är VIP på ACE


Vet att många av er stör er på detta motiv!! För mig är det, det skönaste motivet som finns. Känslan av balsam i håret, André som är lite otålig för han har lagat frukost och vill sätta på filmen men jag har duschat lite för länge och drömt mig bort och äggröran, balsamet, mandelkrämen doftar egentligen bara ledig morgon och nån som bryr sig om mig

Ber om ursäkt för landets mest osammanhängande och röriga inlägg men ni kanske vet att ibland behövs det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0