Medborgare om etthundra är finns du ej längre kvar

MIN LEDSNA LISTA

-nu slutar Sverige ta emot flyktingar vilket jag helt ärligt tycker är så jävla fucked up
Nu till mindre problem
-mitt studiebidrag är slut
-min hud är röd runt ögonen pga så torr ser ut som jag är en konstig panda

MIN GLADA LISTA
-sjunger luciasånger på kören, har inte berättat för någon om mina fem år i kyrkokör så kan till och med IMPONERA med stämmor! Känner mig som hon i GLEE ni vet som alla hatar för att hon skryter och jag känner bah: mer sånt i mitt liv. Jag älskar när folk står för sitt skryt! För då kan jag skryta glatt tillbaka och så kan vi omhulda varann i skryt och gör en gångs skull uppskatta oss själva 
-har inget plugg vilket är en ovan men välsignad känsla. Har lite svårt att ta in men försöker att lyxa i allt möjligt vilket märks på mitt saldo:(
-men har tagit slut på mina pengar på det roligaste sättet! Nämligen umgåtts med människor jag tycker är smarta, roliga, trevliga, och fyller mig med KÄRLEKEN! Vilket jag för att va ärlig tycker är det VIKTIGASTE som finns. Det är bara så jag och vänner väljer varann (och utseendemässigt) (skoja) (naturligtvis) (ber om ursäkt för dåligt skämt)  Här följer de i kronologisk umgängesordning med tillhörande tips!! 



Mamma och brorsan. Vi åt lunch på Melanders och strosa på Söder. Här är en svindyr men såå fin antikvitetsaffär på Hornsgatan som jag gillar att gå runt i och låtsas att jag har råd att handla minikaktusar á la 700 kr styck


Systrarna O'connor och jag skålade i Cava för 59kr på CORNO också beläget på Hornsgatan för Hanna var hemma från Uppsala. Kom fram till att mina topp-två diskussionsämnen killar och mens passade in på Hannas lista på hatämnen :D saker vi pratade om den kvällen var:
1. Killar
2. Mens

Jag må vara en girig mänska men jag hade en mycket givande och bra kväll! Hoppas systrarna O'connor delade min upplevelse åtminstone stundvis 


Kenny + delar av resterande skabbis dricker öl innan utgång

Vi åt supergott hos Nike bland annat det godaste jag vet! Detta passar till frukost,  Lunch, middag, fyllekäk så läs noga!

Stek vitlök på svag värme
Ha i olivolja
Blanda i tunna skivor champinjoner 
Salta
Peppra

Må låta simpelt men det är verkligen det absolut godaste jag vet

Hursomhelst sen gick vi till Weekend, snodde öl, och dansade till ganska bra musik men hade det riktigt roligt med mina tjejer+pojkvän. Tips är att kolla upp DJ innan du går ut, för utan bra musik, I'm sorry men då kommer det svida på kontot+proffsigt att kolla DJ:s och typ kunna några olika namn o sånt och att kunna välja sina favoriter! 


Lisa som var lika stor som min varma choklad på sin födelsedag. Vi prommade runt stan och det var så härligt att känna att benen bar och att komma hem helt rödkindad och utmattad och full med energi. Lisa säger att hon i grunden har en ganska pessimistisk inställning till livet och jag har i grunden en ganska optimistisk. Motsatser attraherar am I right! Kanske är det därför jag liksom inte får nog av henne, kanske är det nåt annat. Tips! Skaffa en vän som Lisa. Och promenera så länge du orkar pga ljuvligaste känslan! Som att utnyttja staden typ


Amina och jag på en toalett på något märkligt ställe vid Odenplan igår. Kvällens höjdpunkt är när alla mina teaterlärare skrattar åt min fylleanekdot och bottennappet var när Jag träffade ett gammalt haff som visste att han "kände igen mig men kunde inte sätta fingret på hur" :/ allt som allt, en mycket bra kväll! Det är väldigt bra att följa med nya människor ut det är tipset under den här bilden xD

 
Och ikväll snodde jag på mig min nya blus och lite rouge och åt middag på Därmedpasta med Fanny. Tips på riktigt värd restaurang! Middag för under hundringen och hur mycket svingott vitlöksbröd som helst! 
Jag och Fanny kom i alla fall fram till att utan vardagslyxen är det liksom ingen mening med alla dessa dagar som kommer och går!! Därför, om du har ekonomin på din sida; rota fram nåt härligt, möt upp din bästa lyxarvän, beställ en god middag och dra förslagsvis vidare för att ta en öl på annan plats för att inte kvällen ska sluta för snabbt. Om du inte har ekonomin på din sida; möt fortfarande upp din bästa lyxarvän, gör nåt gratis men lyxigt och njut av sällskapet och energin du får av rutinpausen och vardagsdejten. Helst på torsdagar! För att ladda upp inför helgen på bästa sätt och samla gångna veckans skvaller!

Det var allt från mig! S/o till Svea rikes bästa mänskor som alla tycks vara samlade i min kontaktlista och hoppas ni tar vara på tipsen

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0