måndagstips

Det är bra med mig! Om ni undra. Jag är ganska rastlös som sagt, men den driver mig också, nu när jag har möjlighet att utveckla den, blir rastlösheten det som får mig att ta tag i saker och att göra nytt! Här är en lista på lite saker jag vill göra/tips på grejer som får tiden att gå lite snabbare/gör det lite roligare att haka sig fram tills kändisskapet knackar en på axeln:
 
1. 
        
Party with my bitches
Vilket jag ska göra också! En kanonbra grej är att leta fram ett trevligt facebookevent och peppa uta bara helvete. Typ kolla igenom listan efter vilka som kommer och skvallra, planera matchande outfits med dina bitches och sånt och sen vips så står lillördan för dörren! mvh nybliven 18åring
 
      
Treat yourself right
Det finns inget härligare än att sätta ner fötterna i ett fotbad, lägga en liten ansiktsmask och måla naglarna i flera lager. Om jag ska lägga pengar på nåt är det nästan detta, jag mår alltid så mycket bättre och det känns värt att lägga tid på det, de lena händerna, de välmående fötterna, ansiktet med glöd och lust! AAh, direkt efter detta ska jag nog lägga en hårinpackning och fila fossingarna. MItt tips till dig: planera in en tid i veckan då du går igenom din välmåenderutin då detta annars är något en lätt glömmer att prioritera! Ellen undrade vad detta var för ansiktsmask och detta är en från Lush och den har typ citron i sig och är verkligen ljuvlig
 
Ha sig en riktigt god morgon
Alltså det är ju så jag dör när jag ser den här frukosten och när jag inser att den legat och gulpat i min mage. Att ta sig tid på morgonen oavsett om det handlar om att göra go frull med äggröra och pannkisar eller om det handlar om att göra tid för dig att smörja in kroppen och prova kläder och fläta håret eller om du rentav får tid att ta dig en simtur innan skol/jobbstart sprollar! Morgonen är helt magisk verkligen, framförallt nu när frosten lägger sig på gräset och ljuset är helt bräckligt och du snurrar på dig halsduken och sätter på din allra renaste musik och så plötsligt är du helt len inombords. HUrsomhelt, stt gå upp tidigt på morgonen gör att du får en fin början på dan så även om dagen suger har du i alla fall haft nån timme som var värd, och du hinner också göra saker som du annars inte skulle hinna. Gu så mycket tid det finns helt plötsligt, nu när morgonen är min. Om du vil köpa kaffe på vägen så köp studentkaffe på pressbyrån (Sonia!) (cafeét vi var på ligger vid balettakademin på östermalm vet inte vad det heter im sorry)
 
Spara bara på det som gör dig lycklig
Detta tips gäller väl egentligen allt i hela världen, kompisar, vanor, intressen, men detta tips riktar sig främst mot kläder. Idag rensade jag ut en hel garderob med gamla kläder som visserligen är riktigt fina, men som inte får mig att må bra, bli glad, eller vara bekväm. Bort med allt gammalt som ligger och skräpar, både i kropp och sinne! Detta gör också att du kan prova ut nytt och fräscht och spendera dina slantar eftertänksamt. Detta är inte en uppmuntran till överkonsumtion , nänä,  utan kläderna kan du ju skänka till ex stadsmissionen och så gör de nytta också eller byta med polarna
 
Gör nåt vettigt!
Det finns en fantastisk grej som heter "flyktinghjälpen katarina" där katarina kyrka tar emot flyktingar och bidrar med mat och sovplats. Där kan du volontära i fyratimmars-pass eller skänka pengar/mat som blir över! Gå med i gruppen på facebook så får du mer info. (kaninerna kändes som ett bra val av bild) 
 
Tills vi ses igen
ta hand om er
ja älskar er
för mycket
 
 

Kommentarer
Postat av: Lillsss

bästa peppen o tipsen

2015-10-05 @ 22:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0