Lite rörigt men också ganska kul inlägg

Känns som att livet för kanske första gången i mitt liv (?!!) fallit på plats. Allt känns så himla lätt, rätt, kul, snyggt. Kanske har det också att göra med min ständigt närvarande längtan efter födelsedagen! Som närmar sig, jag känner doften av den nu! Myndigheten! Ölen! Kärleken! Helt ärligt upptar den typ 98% av min tankeverksamhet vilket gör mig till en ca 98% tråkigare människa att umgås med :/ fet s/o till samtliga vänner of mine som lyssnar, frågar, peppar, inte lämnar mig ensam med min enorma födesedagslängtan. 

Födelsedagen leder mig in osökt in på mitt bekräftelsebehov. Jag brukar få lite kritik för min vilja att synas, höras, tyckas om. En icke-killes eviga livsparadox! "Skyll dig själv om du inte säger ifrån eller om du inte gör din röst hörd, men gör mig inte äcklad av ditt uppmärksametssökande genom att inte hålla käften." Till alla som tycker att jag eller nån av mina tjejer som jag har välsignats med i mitt liv söker en orimlig mängd bekräftelse, tänk på den dubbelbestraffningen innan jag spyr över er och ert utrymme. Tack på förhand!!

En liten parentes bara! Här kommer bilder som förhoppningsvis kan sammanfatta denna vecka 


Min gamla bästis Live fyllde arton och vi bubblade oss igenom den kvällen så att säga xD sen hamnade jag på tunnelbanan i ett tillstånd som nog inte skulle uppskattats hemma och utnyttjade därför Elina som tog emot mig med öppna armar och nybakad kladdkaka. Ett under att de där vännerna håller av en alltså!!


Här är hon! Fin som in i helvete! Vi pratade om att ta känslomässigt ansvar, hur det suger att göra det i för stor utsträckning och vilket privilegium det är att slippa. Samt slappade i humlan, käkade godis och hade det gött. 





Firade älskade Saga som syns högst upp i sista bilden med tjejpyjamasfest, drack rosa bubblor importerade från bErlin av kära vänner och mådde med Laura


Höll i min första genomgång på jobbet och blev inspirerad av detta quote i personalrummet. 


Måndag igen och jag gick på shoppingtur med mina små hjärtan och sen drack vi studentkaffe för en tia (tips!) på Mosebacke. 





Bakade bröd och fick finbesök av Nike och Elina tisdags



Imorse mötte jag upp Lisa för att simma, basta och smörja in kroppen med mangokräm. Benjamin ropade in oss från balkongen och vi fick pannkakor till lunch 




Och efter skolan mötte jag upp min lille kärlek och så åt vi så fruktansvärd god morotskaka, drack kaffe och skvallrade på café 

Förstår ni vad jag menar när jag säger att det faller på plats? Jag känner mig lugn, trygg, ansvarsfull, ungdomlig, tar hand om mig själv på flera plan och antecknar flitigt på lektionerna istället för att sova! 

Hur mår ni? 

Puss&sånt

Kommentarer
Postat av: lisa

jag glömde låset på bilden på badet!!! SURT va! Nyinköpt! De fanns inte kvar. känns lite tråkigt.
torsdagshälsningar
Lisa

2015-09-03 @ 19:47:03
Postat av: Anonym

vad kul att du har det bra. ta vara på det och sug in känslan och spara den. njut av livet och känn ingen ångest. skönt att du mår.

2015-09-09 @ 17:51:55
Postat av: sonia

haha asså what kaffe tio spänn! på mosebacke liksom terrassen eller? Och plus vad ere för kafé som du och andre är på på sista bilden? PUSS!!

2015-09-15 @ 13:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0