En liten text om er

Jag är så jävla trött på er. Jag är så trött på att vara på min vakt hela tiden, jag är så trött på att åka hem tidigare för att inte gå själv över bron. Jag är så trött på att ni skrattar åt mig för att jag tar den tidigare tunnelbanan för så många av er är inte rädda för ert liv. Jag är så trött på att känna tårarna frysa till is över kinderna, på väg genom natten. Jag är så trött på att hålla mina tjejers skakande axlar för att ni har hotat dem, skadat dem, förstört dem. Jag är så trött på att ni tar er friheten att säga nåt om min kropp för att jag går förbi, dansar nära, lånar en tändare. Jag är så trött på att bli smickrad av er för att jag har lärt mig att den inte är värd nåt. Jag är så trött på att gråta i omklädningsrum, att inte passa i några kläder för att ni tjänar pengar på att göra dem för små för mig, jag är så trött på att ta ansvar för era känslor och jag är så trött på att ni håller mina i er hand. Jag är så trött på att vara orolig att åka tunnelbana med ett gäng betydligt yngre killar, för att jag vet att i den där åldern är de gränslösa och jag betyder ingenting längre. Jag är så trött på att inte äga mitt liv, min kropp, min rädsla, min frihet. Jag är så trött på att begränsa mig om och om igen så ni ska slippa skämmas, anpassa er, ta hand om er själva och växa upp. Jag är så trött på att ni bara "kan sätta er på ett tåg och se var ni hamnar" men jag vågar inte! Jag är så trött på att ni inte fattar att ert mod, er sköna inställning till sommaren, skolan, vännerna är ett privilegium. Jag är så trött på att aldrig få en avslappnad inställning till att resa, bli bedömd, hamna i en konflikt. Jag är så jävla trött på er och jag kan aldrig bli fri. 

Kommentarer
Postat av: hilda

satan va fint och sant du skriver!! men kom ihåg alla medsystrar! de vars skakande axlar du hållit och de som hållit dina, de som satt upp ditt hår när du spytt och de som alltid lyssnar och försöker förstå även när du är fkn astrött på allt! när jag känner sådär brukar jag tänka på hur jävla fantastiska de är och på hur det alltid kmr väga tyngre<33

2016-04-14 @ 14:03:15
Postat av: Irma

Jag e sååå trött på att de kommer undan med vad som helst när som helst hur som helst och får bekräftelse ändå av samhället och alla så att de aldrig behöver ifrågasätta sina egna handlingar och fortsätter med samma skit hela sina liv -.-

2016-04-14 @ 14:40:18
Postat av: Elvis

Älskar dig<3

2016-04-14 @ 19:25:34
Postat av: Lills

SÅ BRA SKRIVET. Fyran för dem
Puss

2016-04-16 @ 17:31:12
Postat av: Matilda

Vart är gillaknappen?? Har undrat det efter varje inlägg sedan augusti 2011 ;p <3

2016-04-16 @ 23:37:53
Postat av: Jelena

bästa jag läst på länge

2016-04-17 @ 16:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0