Tusen och en natt

Bara för en natt bestämde jag att jag ville ha dig. Bara för en natt kan jag väl få ha dig! Och det fick jag. Den natten blev en till. Och en till. Och en till! Den blev tusen morgnar och den blev nästan lika många bakfyllor. Den blev tusen viskningar i natten om löften och stora ord och sanningar. Den blev tusen fumliga kyssar, den blev tusen nya tankar. 

Den enda natten jag begärde blev tusen dagar som gick av att kolla gamla serier, den blev tusen pinsamma försök till för mycket, den blev tusen tårar. Jag paxade en natt och blev paxad tusen gånger om. Den natten blev tusen bråk, tusen osagda ord, tusen gånger som ryggarna vänt sig mot varann. Tusen kuddar som du bygger som en mur mot mig, tusen kalla fötter mot din mage, tusen trötta anklagelser. 

Den blev tusen märken av dina läppar i min nacke, tusen andetag i mitt öra, tusen droppar av din svett. Jag ville ha dig en natt och plötsligt ville du ha mig tusen nätter till. Så det blev tusen nya vanor, tusen gånger jag visat dig mitt mörker, tusen gånger som jag skrikit åt dig att jag ser att du tittar på mig annorlunda.

Inte visste jag att en natt kunde sätta tusen spår! Men det kan den. Den blev tusen påminnelser om att vara värd nåt, tusen beslut om att lämna, tusen beslut om att stanna kvar. Inte visste jag att en enda natt kunde få mig att älska dig tusenfalt, inte visste jag att en enda natt kunde lära mig alla tusen sätt din panna kan rynka sig på. Men det kunde den. En enda natt som blev värdefull tusen gånger om. 


Kommentarer
Postat av: lilly

SÅ fint. wow, hej författarinnan i mitt liv

2016-02-07 @ 15:33:29
URL: http://louiselilly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0