JUST NU

Just nu

-vill jag till Lissabon, Budapest, Barcelona, Gotland, skärgården, ja överallt där det kanske är sol och som är nära till havet. 

-tänker jag på kunskapen. Såg "Liv och Horace i Europa", där de åker genom Europa för att leta bildning, kultur och kunskap. Jag vill ha så mycket den, kunskapen!  Men jag blir ofta besviken på den och tycker att den krånglar, att den ibland värderas alldeles för högt, att den ger upphov till skev fördelning av makt, att vissa bestämmer vilken sorts kunskap som är viktigast och så vidare. Det finns ju en anledning till att vi har mer kunskap om manlig sexualitet, det finns en anledning till att vi får lära oss att räkna tal och böja verb men inte att prata om känslor eller psykisk hälsa. Det finns en anledning till att vi inte betraktar vänskap som riktiga kärleksrelationer. Samhället vill att vi ska bry oss mer om männen, att vi ska fokusera på produktivitet istället för känsla, att vi ska inbilla oss att det går att bestämma vilken kärlek som är störst. Därför vill jag ha all kunskap. För att kunna värdera den! Ifrågasatta den! Utmana den! Ge den vidare! Det är ett privilegie att få tag på kunskap i alla former och ens plikt i så fall att inte låta den definieras eller ägas av bara några. 

-längtar jag efter lovet! Att sova ordentligt och frulla länge och gå till Moderna och käka ute och sminka mig och dricka vin och va hemma och kolla Netflix 

-tipsar jag om "Making a murderer" som finns på Netflix!

-önskar jag att ni kommenterade inom kort vad ni skulle vilja se på den här gudsförgätna bloggen. 

-bifogar jag bild på min gata 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0