Min senaste konsumtion

Hej mina hjärtan 

Den här bloggen asså..ibland spyr jag bara ut mitt blaj här, bubblar och babblar och skriver en massa grejer som känns som skit och saker som ingen bryr sig om

Och vet ni

Så får det vara! Jag blir så fucking glad när ni kommenterar fina och viktiga grejer, det kan verkligen göra så mycket. Men det måste inte va så! Den här bloggen får va ibland också, bara vila här på sin plattform där jag sparar tankar och minnen. 

Det känns som att jag för första gången på rätt länge är LUGN. Obaldioblada life goes on och jag hänger med, håller fast mig i kanten, alltid på väg att ramla ner. Och så ibland stillas det och jag hinner krypa upp på taket och kika på utsikten och pusta ut ett tag. 

På sistonde har jag konsumerat det bästa jag vet nämligen: kultur! Och jag tänkte att ni skulle få en update om vad jag sett, läst och hört. Låter kul va! Nu kör vi 
(Jag kommer att skriva alla titlar i kursiv stil ja) 

Taikon
En film om  Katarian Taikon som kämpade för romers rättigheter mot pissiga strukturer och pissiga män och pissiga samhället som ju är än idag!! Inspirerande, otroligt viktig, och en bra påminnelse om att aldrig ge upp alternativt ge sig in i kampen. Tipsar ALLA om att se denna NU
Finns på SVT PLAY

Tid-Alex&Sigge 
Läser jag nu. Jag tröttnar aldrig på dem, och så är det. (Det här påminner mig om ett inlägg jag vill skriva om killar i kulturen) (mer om det senare) Den här boken handlar om just tiden och barndomen alltså de två ämnena som jag tänker på mest! Och jag tycker om den, för den är alltid på gränsen till vemod men samtidigt så känner jag till så mycket om dem att jag nästan bara läser en bekants blogg typ, så det blir aldrig tungt. Gillar! Men kan inte avgöra om den passar fans eller icke fans bäst.
Finns på typ bokaffärer men kostar typ orimliga 300 kronor tyvärr 

The Killing
Den här serien har tagit över mitt och mammas liv senaste två veckorna. Jag har gått från "den här serien är rätt spännande" till "jag vill aldrig att den ska ta slut men kan inte sluta titta" "jag hatar den här serien så mycket och jag ångrar att jag började kolla" "det här är den absolut finaste skildringen av en människas relationer jag har sett" "wow jag är allvarligt kär i Joel Kinnaman" "wow mamma är ännu mer allvarligt kär i Joel Kinnaman" 
Slutsats: SE DEN! Om du gillar kriminaldraman, skildringar av vänskap, ett regnigt Amerika, en fantastisk huvudrollsinnehaverska, en söt Joel Kinnaman eller typ tycker om allt som är bra med livet 
Se den inte om du har bestämt dig för att sluta röka eller dricka kaffe då ungefär 75% av serien går ut på att karaktärerna tar sig en rykande kopp kaffe och en riktigt go cigg i duggregn
Finns på Netflix

En varg söker sin pod
Jag känner ändå att jag inte klargjort tillräckligt hur bra den här podden är. Det är fantastiskt att höra två smarta och roliga personer ge dig nya synvinklar på allt från BOYS till Lars Norén och få feministisk boost en gång varann vecka. Rakt in i öronen kommer all den där kunskapen! Och gör mig så lycklig 
Lyssna nu och varannan fredag tills livet tar slut alt. de dör eller lägger ner podden (vilket förhoppningsvis sker samtidigt om ungefär 90 år)
Finns där podcasts finns :-p (inte oteknisk bara raljerar över hur teknisk jag är) 

På tal om kultur DJ:ar jag på ACE på lördag!! Kom om ni vill

Tills vidare, all my love och nedan följer veckans bästa bilder i kronologisk ordning 
Puss










Kommentarer
Postat av: benjamin

den 4e bilden måste nästan bli årets bild!

2016-02-12 @ 20:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0