En text om en kärlek som jag kanske kommer radera sen pga stel

Jag vet hur din panna rynkar sig när du skrattar och jag vet hur din dörr knarrar mellan vardagsrummet och köket 
Jag vet hur din röst låter i det ljusa skrattet eller när den hulkar sig i gråten eller viskar lent mot min nacke 
Jag vet hur dina grå lakan veckar sig under sammankopplade ben
Jag vet hur solen färgar dina väggar rosa, jag vet hur din tumme känns mot alla födelsemärken på min kropp
Jag vet hur du doftar när du vaknar och jag vet hur du rör dig när du famlar i sömnen efter nånting som kanske är jag

Jag vet hur mitt huvud får plats mellan dina skuldror
Jag vet hur dina steg låter mot parketten och hur du vinklar knäna mot varandra när du tänker
Jag vet vad du tänker och jag vet att du tänker på mig
Jag vet hur duschen slår mot ditt kakel och hur du alltid glömmer att torka ryggen
Jag vet hur dina läppar passar mot varje del av min hud och jag vet att det är för mycket för att jag ska kunna glömma allt 

Jag vet att du lovar mig världen och jag vet att det inte kommer bli så
Jag vet att jag skälver inför dig och att dina händer fortfarande bränner mot mina höfter
Jag vet att du är allt och sen ska bli inget
Jag vet och jag vet att jag borde sluta
Förälska mig mer 
Hela tiden 

Men jag har tappat bort min självbevarelsedrift i dina armar för flera år sen 

Kommentarer
Postat av: Julia

Det här är det vackraste jag läst i hela hela mitt liv

2016-01-06 @ 16:40:17
URL: http://moajulia.wordpress.se
Postat av: hanna

så otroligt fint skrivet Lova<3

2016-01-06 @ 19:13:32
Postat av: Ville

kan du bli författare och börja skriva kärleksnoveller

2016-01-06 @ 19:25:10
Postat av: lilly

<3 !! screw sandra beijer o alla andra himla författare !! wow så fint fint o äkta

2016-01-12 @ 20:34:45
URL: http://louiselilly.blogg.se
Postat av: Elvis

Finaste någonsin jag blev tårögd ärligt

2016-01-18 @ 22:25:52
Postat av: Elvis

Finaste någonsin jag blev tårögd ärligt

2016-01-18 @ 22:25:52
Postat av: Jelena

Otroligt fint

2016-01-22 @ 11:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0