I'm gonna turn my feberfrossa into a feministic thing

Här ligger jag i feberfrossa! Solen retar mig genom fönstret men jag har för ont i benen för att gå upp och stänga. Jag är inte förvånad att det blev såhär. Min kropp har vant sig vid att leva utefter prestation, att aldrig vila utan kapitulera då och då. Jag gör för mycket! Jag dricker för mycket! Jag tänker för mycket! Jag dricker för mycket kaffe och för lite vatten. Jag dansar i 10 timmar och sover knappt fem. Jag älskar dig och du bryr dig inte om mig, jag står inte ut med dig och du klamrar dig fast. 

Det lönar sig aldrig att va en duktig tjej. För det lönar sig aldrig att va tjej. Det är vi som får feberfrossa när det är trettio grader ute. Inte ni! Aldrig ni! Mamma säger att jag är utmattad och kommer in varje timme under morgonen med vatten, min tunga är torr och mitt huvud tungt och besvärat. Jag har vant mig vid den känslan. Jag längtar så mycket till allt som ska komma! Men jag är för trött för att göra nåt jag vill bara få sova :(

Vad det är härligt att få tycka synd om sig själv. Vi ses nog snart 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0