Varför vägrar man fatta vad man lever för liv

Jag blir lika irriterad varje gång!! Men det är också spännande. 


Hur man, i någon sorts självbevarelsedrift antar jag, ser till att glömma bort att man lever med ganska mycket ångest. 

Att jag blir förvånad varje gång jag vaknar förlamad av dödsångest 

Har jag?? En sådan lycklig och livsbejakande person en stark inre vilja av att aldrig någonsin sätta min fot utanför dörren igen??


Jag hatar mig själv för den förvåningen, för då blir jag som dom dummaste människorna som finns som är typ 

"Du verkar glad men jag vet att du är ledsen"

Eller typ 

"Det är viktigt att vara ledsen om man känner sig så"

Hur kan ni???

Inte ha förstått att glädje och sorg kan samexistera???

JA JAG ÄR LEDSEN !! Jag har varit det sen sekunden jag blev förbannad med ett eget medvetande, jag tycker att det allra mesta är för sorgligt för att man ska orka med det, jag biter mig i tungan för att hålla tillbaka min gråt flera gånger om dagen, så har det varit så länge jag kan minnas. Sorgen är överväldigande, omfattande och otroligt utmattande och den finns där HELA tiden sida vid sida, ja kanske till och med möjliggör den den där andra glädjen. Att man mitt i detta sorgliga lilla helvete kan älska varandra eller se en tavla och bli berörd eller röra vid en sten och känna dess tyngd i handen det gör mig så glad och lycklig jag bara faller ihop av tanken!!



Jag har varit ledsen och  glad på samma gång i tjugo år och jag har lärt mig att få det att fungera och förstå att jag kommer aldrig att kunna uppleva något storartat eller fantastiskt utan att bli påmind om att det snart är över och jag kommer aldrig kunna sluta njuta av smärtan som trasar sönder mig.


Jag längtar bara tills jag lärt mig att förstå att jag, en lycklig och livsbejakande person som tror på skönhet konst och kärlek (!!!) Också lever med min ångest som springer evighetsstafett bredvid min lycka. Att man kan vilja leva och dö på samma gång. Jag försöker att fatta det och får som alltid hjälp av min kloka jävla idol Bodil Malmsten säger:


MAN SKA ALLTD TA UT GLÄDJEN I FÖRSKOTT 


Kommentarer
Postat av: Madicken

Du är så klok och bra <3

2017-12-31 @ 12:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0