en arbetsnarkomans bekännelser (ok inte en titel jag kan använda mig av har två jobb)

Hej på er
 
Är för första gången på länge riktigt ledsen över att missa en utekväll imorgon-men tog mig liksom igenom denna vecka med bilden i huvet av att Elina och jag imorgon skulle sitta i matchande sminkningar och sippa på italientskt bubbel för att sen ha en dansant natt på stan
 
Istället sitter jag i sängen med chokladglass och mintte spillt över en tröja med fånigt tryck och försöker att andas med en näsa som just nu aldrig slutar producera snor
 
MIssförstå mig inte-det är så skönt att få några sjukdagar från jobbet-önskade bara att det var typ måndag tisdag onsdag och inte de få dagarna som just nu känns värda att leva
 
Jag trivs för övrigt jäättebra på mitt nya jobb, det är såå kul med ansvar och jag antecknar onödigt mycket i ett litet ljusblått kollegieblock och bär med stolthet ett grönt nyckelband kring halsen som en riktig mellanstadielev. Trivs med att gå till jobbet på morgonen och promenerar över liljeholmsbron hem och lägger märke till hur skiftningarna i himlen förändras från dag till dag-hur sommaren kommer närmre och närmre. för hur bra man än trivs-räknar jag dagarna till sommaren
 
När jag och O´c drack white russians i hennes kök i lördags kom vi fram till att vi båda mådde bättre än vi gjort sen i somras-ah det är faktiskt sant. För mig är det som att studenten kommer i sommar igen! Jag slutar jobbet, tar sommarlov och förbereder mig för en höst som kan innebära aaaaabsolut vadsomhelst!! och snart är den första vårmånaden här! Ja ni vet ju hur det är, vi har inte vart så nära våren på ett helt år!!!!
 
puss o kram här är er enormt överarbetade älskling med diverse obehagliga sjukdomar 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0