Mitt förskolebarn frågade mig hur man vet när man blir kär

Man vet inte det


Men hela världen verkar veta

För hela stan är tapetserad med affischer på dig
Alla träd kan tydligen ditt namn för de viskar det till mig i vinden
Plötsligt sitter det nån på varje buss som har precis din nacke
Varje bok jag råkar välja, varje film jag vill se, varje maträtt jag vill prova har visst du också tagit del av, som att universum vill att jag ska läsa ord du läst, bära samma tankar, ha samma saker som du smakat mot min tunga

I alla samtal finns det alltid nåt som påminner mig om dig, varje gata jag går leder plötsligt mot ditt hus



Jag vet inte!! När jag blir kär

Men hela världen verkar veta



Kommentarer
Postat av: Anonym

jättejättefint skrivet!!!!!

2017-02-20 @ 22:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0