rörd av birgitta stenbergs självhat

ber verkligen om ursäkt för senaste inlägget men tänker ändå att denna blogg får vara ocensurerad, även om jag möjligen borde börja tänka på mitt sociala medie rykte, men men denna blogg får va som jag, svag i konsekvenstänket, klichéartad och ganska illa omtyckt
 
igår var jag på slakthuset i vanlig ordning och dansade till killers, drack öl och hade det väldigt kul
 
nu ska jag i min bakfylla ut i solen 
 
annars läser jag "kärlek i europa" fortfarande
 
blir rörd av birgitta stenbergs självhat alltså, hur den manliga blickens bekräftelse och uteblivande av bekräftelse på olika sätt får henne att tycka illa om sig själv, det är alltid så enormt träffande när nån lyckas sätta ord på det där klibbiga i ens mage
 
blir också så svag i benen av längtan efter att sitta på soliga uteserveringar med ett glas rött och en ciggarett i ett långt munstycke och en liten solhatt, eller att svalka sig i skuggan av ett citronträd eller känna saltet från medlehavet torka mot en solsträv kropp eller att sitta i solnedgången i ett vindsfönster och faktiskt ha något att skriva om som inte är sentimentala tillbackablickar från en lyckligare tid eller uttjatad tonårsångest eller tramsiga fylleanteckningar
 
ja herregud det är verkligen ett lästips
 
jag försöker bifoga bilder från nu när jag valde kläder men oklart om det fungerar tydligen hatar hela världen min klädstil
 
puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0