mina bästa hudvårdstips

Det bästa med att jobba fem dagar i veckan är att jag börjar få in några bra rutiner-jag promenerar en timme om dagen, dricker ett glas ingefärsvatten varje morgon, tvättar ansiktet med gurkvatten, flossar tänderna, bortsra håret innan jag går och lägger mig, och oljar in och målar om naglarna två gånger i veckan, Det är skönt att ha rutiner när dagarn känns tunga, jag brukar ine gilla att förhålla mig till samma struktur varje dag, men med just detta är det ett bra knep att känna mig igång och redo när jag inte annars är på topp, och så känner jag mig så otroligt ompysslad och välmående av detta.
 
Men framförallt har jag fått in några otroligt bra hudvårdsrutiner som jag vill dela med mig av till er!!! De är alla ekonomiska, klimatsmarta och enormt välfungerande för alla hudtyper (jag har extrem blandhy, alltsåså pass torra partier att jag måste ha två sorters kortison samt på andra pratier synliga porer så jag vet tror jag)! 
1. Havregryn och kaffesump 
 
Detta, framförallt framförallt kaffesump, har verkligen förändrat min hy!! Kaffesump är en sån otroligt bra skrubb, ibland bara skrubbar jag på mitt ansikte och sköljer bort direkt, men på bilderna har jag gjort en härlig ansiktsmask. I t-zonen (panna, näsa, haka) har jag yoghurt (som gör huden avslappnad, sval och binder ihop), gurkmeja (anitinflammatoriskt (obs ger en svag gul ton i skinnet som sitter nån timme) och kaffesump (som rengör och får igång blodcirkulationen, koffein väcker liksom huden och motverkar också ringar under ögonen) och på kinderna där jag har mer torr hy har jag applicerat lite olivolja i masken. Detta har jag på i kanske 5-10 minuter och sen skrubbar jag bort den så att det rengör så mycket som möjligt. Havregryn använder jag inte lika ofta då jag tycker att kaffesump ger bättre effekt och är mer uppiggande samt är en restprodukt efter mitt morgonkaffe, men om man har en känsligare hy som inte ska skrubbas lika hårt rekommenderar jag havregryn då det är lite snällare! Tack också till Ellen som tipsat mig om mycket av detta
 
 
 
 2. Åtta glas vatten om dagen 
 
Jag veeet att detta låter helt sjukt men om man som jag har eksemhud som jag är vatten det bästa du kan få i dig.  Och allmänt så är liksom återfuktning grunden till en fungerande hy, det spelar ingen roll vad du gör med din hy om du inte ser till att den återfuktas. Om du varit ute dagen innan och druckit alkohol är kroppen extremt uttorkad as u know och det gäller även huden, därför är jag extra nog att återfukta både med kräm och vatten dagen efter.
 
3. Insmörjning direkt efter dusch
 
För att binda fukt i huden kan man skynda att smörja in kroppen när den fortfarande är fuktig, ja näsan blöt efter dusch. Jag blandar lika delar mangokräm och kokosolja för att få huden mjuk men inte kladdig samt väldoftande. Annars är en favorit att droppa i några droppas lavendelolja i en oparfymerad kräm, men sån olja e så dyr :(
 
4. Läppskrubb 
 
Socker och olivolja! Och sen skrubbar du på för att få bort fnas och äckel för att sedan smörj ain läpparna med ett gärna vaxbaserat läppbalsam. Om du smörjer på när fnaset fortfarande finns kvar ger det noll långvarig effekt för då smörjer du liksom bara fast fnaset. TIPS är också att smörja in läpparna med läppsyl en halvtimme innan du går ut för att läpparna ska hinna återhämtas.
 
 
5. Bleka håret med c-vitamin
 
Aa, ni vet ju om detta!! Blanda c-vitamintabletter med scahmpo, fördela över hela hårpartiet du vill belak coh linda in i plastpåse ca 30 minuter om du orkar. Skonsam och ganska effektiv metod!
 
Det var det!!! Puss o kram hoppas ni får nytta av dessa tips 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emily

Tack för alla tips!!! Ska testa ansiktsmasken och ja, allt annat! Jag hejar på dig kram

2017-01-15 @ 20:17:50
Postat av: Ellen

<3<3<3!!!

2017-01-15 @ 21:37:17
Postat av: Anonym

Hej,
Jag hittade inget sätt att kontakta dig mer än här. Jag har sett din instagram och blogg och undrar om du vill ha en egen domän till bloggen? Skicka ett mail till mig så berättar jag mer!

2017-02-21 @ 12:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0