Imorgon får jag sommarlov

Läs inte om du hatar bortskämda idioter som lilla jag!!!!!!!!!!!!!! OBS!!!! 


Imorgon får jag sommarlov!!! Då har jag jobbat ett år!!! Ibland har jag legat i min säng och gråtit av utmattning om kvällarna!!! I början fick jag söndagsångest innan fredagen var slut!!!! Jag har haaaatat mig själv för jag känt mig så dålig på mitt jobb!!! (Som sagt lit ovan vid att särskilja prestation och person) jag har känt hjärtat i fucking gomen för att jag behövt hantera situatuoner som man inte kan hantera när man är nitton år gammal och saknar förstånd!! Jag har en gång för alla förstått vikten i att kämpa för att upprätthålla ett system som inte fucking mördar de som sliter varje jävla dag för att upprätthålla en vardag för tusentals personer!!!! Som går in i väggen och lyfter sönder sina ryggar och tar så mycket ansvar för andra människors liv att de däckar när de äntligen får ta en paus!!! 

Nu säger jag såhär till mig själv

You've done great
Give yourself a break now
Get some serious rest now

Imorgon ska jag hålla om mina barn för sista gången och det känns som att göra slut-jag vet att det kommer bli bättre såhär!! Jag är trött och ni förtjänar bättre!! Men jag kommer bära med mig hur mycket jag älskat er för resten av mitt jävla liv!!!!!! I ett samhälle som vill effektivisera minsta rörelse hos en fyraåring vill jag bara få påminna mina barn en sista gång om att!! Ni förtjänar världen!! 
Och jag ska säga hejdå till mina kollegor som blivit mina vänner och varit sååå mycket snällare mot mig än jag förtjänat när jag glömt och tappat bort och gjort fel

Jag har lärt mig en och annan läxa också och det tackar man ju för!! Exempelvis att man klarar även det som känns så jävla omöjligt!! Och att när man tagit sig igenom vintern kommer faktiskt alltid sommaren!! Och det tjänar inget till att vara feg!! Och vi måste klura ut en tillvaro där människor inte måste sälja all sin tid!!  

I höst börjar nåt helt nytt!! Har kanske tagit mig vatten över huvudet!! Men hellre det än att ligga på sitt rum med dödsångest!! Nu kommer min sommar!! Och bara att få sova till efter klockan sex känns som en orimligt värdefull gåva! Men ska försöka bli full brun och lycklig också 

All min kärlek till er som säljer er arbetskraft!!! Och till er som int gör det också för den delen!!!! 

Glad sommar 



(Nedan en anteckning från hösten när jag satt på en bänk utanför mitt jobb för jag vågade inte gå in för jag var i så god tid och tyckte det kändes pinsamt att sitta därinne!! Och jag minns den där bottenlösa ångesten jag kände medans jag frös om rumpan. Nu är den förbi!!!! Och jag ska fan dedikera mitt liv åt att utrota den känslan!! Den förtjänar inte att finnas så jävla sugig är den) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0