jag håller mig själv skyldig för allt som inte blev som det skulle

Just nu sitter jag i men säng efter en fjorton timmar lång arbetsdag, äter chilinötter och hatar mig själv i vanlig ordning 
 
nej jag skoja 
eller
 
det jag har försökt reda ut längst i mitt liv är 
ÄR JAG EN BRA PERSON ELLER INTE 
 
gud minns verkligen ett samtal jag hade i min säng för snart en miljard år sen med min storebror som nästan var vuxen då och vi båda försökte febrilt reda ut det där angående oss själva (hur jag nu skulle kunnat va en dålig person vid typ sex års ålder men) 
 
jag känner nu
är jag en dålig person? 
antagligen
förtjänar att jag dö eller känna mig död pga det?
antagligen inte
 
har typ slutat ställa krav på mäniskor i min omgivning? det är så sjukt hahah att man ska ställa krav på varann?? eller?? som att det inte var ett tillräckligt jävla helvete att ta sig igenom detta livet ska man va en "god person" med "god moral" och ett "gott yttre". 
 
jag har faktiskt nästan slutat bry mig om folks personlighet? överskattat att ha en personlighet? borgerligt att ha klurat ut typ "vem man är"? ja vet inte ärligt vad jag går på längre ens, kanske en förnimmelse om nånting som ska bli nåt eller bara en blick över ett dansgolv kanske det räcker nog ibland
 
vem beskyller jag för detta självhat?
 
mig själv obv
om och om igen
det är det som är problemet med självhat
att man håller sig själv främst ansvarig 
fast man egentligen kanske också delar skulden med
ett patriarkat 
ett produktivitetsinriktat samhälle 
ett mörker i magen
eller nåt annat jävla skit 
 
somnade i bilen och det regnade mot rutan vet du hur hårt jag bet mig i läppen!!!!!!!!!!! det är som att spara barndomen i en rörelse, jag vill dö då jag dör då tänk att det är järnsmak mot tungan man ska känna när ens liv flimrar förbi utanför fönstret 
 
 
 
 
 
den här bilden togs för ett år sen ungefär!!!!!!!!!!!!!! minns du?? med dig känns allt okej 
 
 

Kommentarer
Postat av: e

OM jag minns!!!! <3

2017-06-14 @ 20:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0