Inget är stort nog för någon som förväntar sig hela världen

Om mina väggar kunde tala 

Eller skriva kanske snarare
De hade kunnat skriva bästsäljare!
Men visst ja, jag påminner mig-jag är bara narcisst, världen är inte intresserad av mina bojor eller mina ovanor eller mina monologer och mantran 

Jag fyller väggarna med mina vackraste saker, som att täcka den sorgen de nu också bär, med ljusslingor och målningar och bilder på de som jag håller som allra ömtåligast i händerna

Jag vrikade foten när jag sprang genom fårhagarna, den smärtan gjorde mig märkligt lycklig

Jag är som Patti Smith i storstaden-all kunskap alla erfarenheter all konst all skönhet jag kan komma över tar jag mig glupskt an

Flyttfåglarna flyr!! Vilken feghet det är så man kräks!! Ja vill va kvar på min del av jorden 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0