Idag går jag på semester men det känns nästan som jag redan varit med om den

Den här sommaren har jag hitills


-krängt mjukglass och "osötad islatte på havremjölk" som en dåre i min lilla kiosk på Skånegatan. Och när jag skurit aprikos och jordgubbar och vinkat till er eller småpratat med skomakaren längre ner på gatan har jag känt mig som sommarens egna jävla konung


-firat midsommar! Jag skrev snapsvisehäften och var lekledare över femkampen 


(null)


(null)


(null)




-blivit välomhändertagen av mina älsklingar till kollegor, som alltid ringer mig en taxi och bjuder mig på ostron 


(null)


(null)



-strosat fram mellan barerna och caféerna där mina vänner jobbar och fått gratis kaffe och billig öl och suttit på uteserveringar och era balkonger och kedjerökt utan ångest 


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)



-badat och picknickat så fort jag varit ledig. Jag och Jack har tagit bussen till hellas i ottan för att hinna dricka morgonkaffe nybadade på klippa innan jobb. Jag tvingade också ut ett gäng för att tälta där en natt för att näcka i månljuset och dricka rödvin och berätta hemlisar. Badat i Stockholms innerstads skabbvatten efter svettig danskväll också! Så som man sig bör. 


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


-och nu senast varit på festival hos Nora för att ha det ungefär som i pribbs blå-reklamen med Ted Gärdestad låten från tidigt 00-tal. Det vill säga, ha dansgolv på veranda mot Mälaren, bada mellan live-banden och pausa technon i ladan med att ligga i hängmatta under äppelträd. Gråta lite grann för att man redan på eftermiddagen ha fått i sig en och annan vodkadrink och man påminns om att man inte längre bor med sina bästisar 


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)



Nu går jag på semester och ser fram emot att koka kaffe och läsa ut mina böcker i lugn och ro 


Så glad över att bli äldre, det tycker jag är himla skönt 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0