Om några brev jag aldrig skickar

Om jag kunde skriva

Skulle jag skriva såhär


"Det här har jag skrivit till dig"


Och så skulle jag förklara varför allt är enkelt men du krånglar till det


Jag skulle skriva till dig och berätta att jag är glad för din skull bara, att jag önskar dig det bästa, även om jag nästan glömt dig


Jag skulle skriva till dig att du gjort mig så mycket illa utan att du fattat det 

För hur berättar man för någon som älskar en väldigt mycket om allt den förstört hos en


Jag skulle skriva till dig och fråga hur du tror att jag mår, är jag sjuk, vad är det jag ska göra, för att komma ur det här som jag hamnat i, när tar det slut och om det aldrig tar slut hur lär jag mig att leva med det


Jag skulle skriva till dig och berätta att jag inte tänker lika mycket på min kropp, det är lite tid som frigörs då och jag håller den tiden i mina händer med största försiktighet 


Jag skulle skriva till dig och berätta hur illa du gjort den jag älskar och att jag aldrig kommer förlåta dig för det, jag tror faktiskt aldrig att jag kommer förlåta dig för det. Läs du dina jävla dumma spanska magasin. Jag kommer ihåg vad du gjort.


Jag skulle skriva till dig och berätta om att jag inte kunde följa med i den taxin för jag hade precis varit med om nåt som blev fel, som jag försökte duscha av men det tog dagar, jag pallar aldrig tvätta lakanen direkt efter men den gången tog jag dem direkt ner till tvättstugan och grät hela tiden tills maskinen pep och tvätten var klar 


Jag hade skrivit till dig och berättat att allt jag vill göra vill jag göra med dig, du är min bästa vän och jag tror det alltid kommer vara så


Jag hade skrivit till dig och berättat att jag tycker du är feg, att du misstar din snällhet för svaghet och att det ställer till det för oss


Jag hade skrivit till dig och bett dig betala tillbaka pengarna du är skyldig mig


Jag skulle skriva till dig och be dig ta tillbaka din skam, jag håller dig inte skyldig för någonting. Jag tycker nästan allting är någon annans fel, men aldrig ditt.


Jag skulle skriva till dig och be dig om ursäkt för att jag var rädd och självisk, jag visste bara inte hur man gjorde, jag hade aldrig gjort det förr. Och trots att jag såklart förstod, att jag förstås hade fattat, så kunde jag nästan inte begripa att du tyckte så mycket om mig att jag kunde göra dig något som skulle göra dig ledsen, inte på riktigt 


Jag skulle skriva och försöka förklara att även om jag kunde göra allt ogjort, skulle jag inte göra det. Om jag fick chansen att ändra hur det blev hade jag inte gjort det. Förklara att jag tycker att det blev som det skulle 


Jag skulle skriva till dig och säga att om saker var lite annorlunda, om det inte fanns en annan person i våra liv som betyder mer, skulle jag verkligen anstränga mig för att få ha dig i mitt liv lite oftare


Jag skulle skriva till dig och be dig dra åt helvete faktiskt, det är få människor jag inte kan se i ögonen, men med dig tittar jag alltid på näsroten, jag är rädd att jag ska bli så arg att jag börjar gråta om jag tittar in i dina ögon, hur du fortfarande tittar på henne som om du inte är skyldig henne år av hennes liv


Jag skulle skriva till dig och fråga

"Är det normalt att gråta varje dag?

Fast det är lite koketterande, för ingen tycker illa om en tjej som gråter 


Jag skulle skriva till dig och be om råd som jag inte kan be om, för jag är inte en sådan som ber folk om råd


Jag skulle skriva och be dig tänka på mig då och då, så jag visste att vi tänkte på varandra ibland


Jag skulle skriva lpnga brev om allt jag inte kan skriva om för jag e för dålig o för stolt och för slö


Jag skulle adressera de noggrant, köpa dyra frimärken och posta dem i brevlådan vid södertobak




Attachment.png


Kommentarer
Postat av: olga

Du är bäst <3

2018-07-26 @ 08:42:56
Postat av: Lisa f

så fint och så sorgligt! <3

2018-07-28 @ 17:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0