Ingenting är längre mitt

Det är blod i hela handfatet och det kommer från mina händer

Allas blod på mina händer, och jag blir yr av att bara blöda näsblod och så plötsligt allt det här 


Det känns tungt såklart, så tungt plötsligt att påminnas om


att allt som någonsin gjort ont är mitt fel


Jag måste sitta en liten stund på golvet här

En liten liten stund bara på ytterligare ett badrumsgolv 

Och jag som lovat mig själv så innerligt att förra gången var sista gången 

Aldrig igen

Ska blodet forsa från mina händer och berätta för mig 


att allt som någonsin gjort ont 

hände på grund av mig


Jag vill bara hålla något litet mellan händerna, jag kräver inte längre några stora gester


Jag vill att du ska fästa håret bakom mina öron, jag vill att Swedenborgsgatan ska bli ett undantag, jag vill att tyngden av din hand inte ska få mig att tappa balansen 


Det är svårt att veta vad som händer när man förlorar så mycket blod, även om det mesta egentligen är någon annans, 


Men så 


Vaknar man till att solen leker mot dammet som man glömt städa bort på ens fönster 


Och jag har inga gardiner för jag tycker så mycket om morgonljuset och kvällsmörkret och när det börjar snöa vill jag veta först av alla


I alla fall


är det plötsligt morgon och man har överlevt 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0