Klockan är inte ens sex på morgonen

Jag och Laura har suttit och läst ett par timmar i skolbiblioteket och på väg hem väljer jag noggrant varsin god öl åt mig och Oc på Systembolaget, jag är rädd att bli påkommen, att någon ska knacka mig på axeln och be mig återlämna den här tillvaron som jag har till låns

När jag och Oc sitter och äter tapas på vardagsrumsgolvet sen, hon har överraskat mig med present och champagne, blir vi nästan lite allvarliga en stund när vi pratar om hur bra ordnat vi har det, att vi är oroliga att någon ska komma och ta det ifrån oss i den stunden 

Varför är den starkaste känslan så skör!!!!
Varför är det svårast att lita på den känslan i magen som är allra enklast att ha där
När jag är på toppen av cirkeln
Är jag rädd att något ska få mig att halka över på andra sidan 
Minsta lilla rörelse i fel riktning 
Och jag kan hamna i sprickan

När allt är precis som det ska vara
Letar jag efter tecken på att det ska ta slut

Jonas Lundqvist säger: "man får nöja sig med att vara glad över att det finns lite juice kvar i kylen när man tror att den är slut".

Men jag är girig, jag nöjer mig aldrig

Nu råkade jag också dricka all upp färskpressad apelsinjuice lol så nu kommer Oc tro att det finns juice och så finns det inte

Förlåt för det



Kommentarer
Postat av: Matilda

hahah vafan

2018-09-18 @ 12:46:04
Postat av: Matilda

allt förutom juicen sa jag ju

2018-09-18 @ 12:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0