Saker just nu

-har just ätit linschips och oliver från jobbet till tenta-pluggsmiddag hemma i soffan. Fan ge mig en grej i livet som är härligare än att iklädd för stor tjocktröja smyga in i hörnet på ett myllrigt cafe och plocka upp datorn och skrivblocket och med Jonatan unge i öronen sitta olämpligt många timmar för att bara ha köpt en kaffe och plugga versmått. Så glad över att få underhålla hjärnan!! Så glad att den fungerar min älskade älskade lilla hjärna som verkligen gör så gott den kan och är helt slut och mör när jag kliver ut på st paulsgatan vid fyra-tiden. 
 
-jag firade lillördag med Elina på bron över till steriksplan (va kan den heta, steriksbron??) och drack öl på det där sättet när det är så jävla gott med en öl att man bara lutar sig tillbaka och jag kan bli så glad då bara, att man får sitta på en bro utan att vara rädd att dö med sin bästis och dricka en riktigt god öl och ta en cigg typ
 
-hur lyxigt är det med bibliotek! Jag försöker vara i skolans bibliotek så mycket som möjligt, sitter vid de stora fönstrena och läser, Laura köper choklad till oss och så sitter vi där i tystnad tills man är tung i huvudet och så står jag länge vid hyllorna och väljer noggrant vad jag har lust att ta med mig hem
 
-jag blev bestulen på lite pengar i lördagsnatt när jag och Oc var i Sickla. Sen var det så fint med soluppgången när vi gick hem över medborgarplatsen och jag hade varit vaken i nästan trettio timmar och vad kan man lita på då egentligen, vad är verkligt när solen är helt röd och det känns som att man aldrig någonsin behöver sova, som att man inte ens hinner för det är så mycket alldeles nära som man vill vara med om
 
-jag känner frö frösta gången på länge en vilja av att ta hand om mig själv lite grann, jag ömmar för min lilla kropp, jag tror jag vill må bra på riktigt nu
 
puss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0