Sommarlöften

Inte va olycklig i sommar 

Haha nej jag skoja fast ändå inte kanske
Jag ska jobba mycket och jag ska inte dricka alkohol varje kväll jag ska kanske åka och bada om kvällarna ibland

Ta ledigt en dag extra och åka med Nils till Skåne, va vid havet och jag hoppas vi ska bråka vid havet och sen bli sams vid havet och va såhär "vad skönt det är med havet det bara reeeeenar"

Läsa inga jobbiga böcker nej men jag orkar inte läsa något om en kvinna som blir ensam och olycklig nej jag vill läsa något snällt bara jag ska läsa Nils Holgersson 

Sluta tycka att det är så jävla larvigt att göra något larvigt bara sätta mej och skriva för jag tycker det är kul ok??? Din dumma kossa varför kan du inte göra nåt du tycker är kul??? 

Inte ta mej själv på sånt allvar i sommar 

Gå upp tidigt i sommar. Om du nu får ångest efter klockan tolv så gå upp sju då så får du i alla fall fem timmar

Måla akvarell och dreja och baka paj och bygg en koja och plocka bär gör något med dina händer så du känner "det här är mina händer"

Sitt vid vattnet tills du slutar vara stressad. På riktigt jag tror jag ska förbjuda mej själv att göra nånting alls tills jag har slutat vara stressad och ängslig och ha tvångstankar. Sitt vid vattnet nu då tills saker går över och du fattar: allt är bra varför kan du inte fatta

Vara med familjen, kolla på teve en stund, nyhetsmorgon minns jag får mej att må så bra! Ät ett kokt ägg drick en kopp kaffe ligg hemma hos familjen i soffan och kolla på nyhetsmorgon en stund då och då

Var i solen helst naken tills du känner "nu kan jag låta kroppen va" 

Drick inte alkohol varje kväll men drick också alkohol en massa goda öl utan att må illa

Spring en runda på Öland fast du kanske inte hittar, tappa bort sig lite bland stenarna bada själv fast du är rädd för att dö 

Va i solen va i regnet ta hand om dej själv och va snäll och ge dej själv en liten break du har gjort så gott du kan,  get yourself some rest now
Puss 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0