Ljug för mej

Nils fyller 23 och vi äter go frukost och dricker mimosa. En halv flaska in säger Nils att nån han träffade på jobbet sa att dom bästa åren börjar vid 23. Min hjärna är så enkel jag bara: dom bästa åren börjar vid 23?? Jaså???? Vilka underbara nyheter!!!!! Nån på ditt jobb sa det säger du? Då måste det vara empiriskt bevisat !!! Så skönt att få säker statistik på det här: dom bästa åren börjar nu!! 

Jag som ett tag valsat runt i känslan av att min vuxen-ångest kommit ifatt mej, att mina bekymmersfria dagar är över, att alla val är av yttersta vikt och att närsomhelst blir jag lämnad, överkörd, konfronterad med saker ja aldrig fattat att ja gjort, placerad i fängelset för ett brott jag inte fattat att jag begått, har tack vare en person Nils träffade på jobbet ändrat attityd. 

Vintern rasat. Allt som varit dött sig solen strålar värma och allt blir åter fött. Det bästa har inte hänt än. Jag och Nils skålar i vårt fjärde glas mimosa. 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0