inte från idag idag mår jag kanon hur mår ni!!!!!!!!

Bodil Malmsten skriver 

"gör en lag mot ånger någon-

fort

för det som har skett har skett

det som har hänt har faktiskt hänt"


men det som ännu inte har hänt

det är den tyngden som är omöjlig att bära.

Det är innan allt har hänt, när det fortfarande är orört och lugnt och upp till mig att förstöra som det är omöjligt.


På bussen på väg hem tittar jag ut på alla människor där utanför. Tänk att vara ett av de barnen på väg hem från skolan. När vi åkte fast för att ha ringt vodkabilen i sjuan minns jag att Elvis sa om några barn som lekte på vår skolgård: "De barnen har aldrig ringt en vodkabil" och vi avundades dem, som aldrig hade ringt en vodkabil, som inte behövde stå till svars.

 Tänk att vara ett av de barnen som skulle hem efter skolan nu, som ännu inte bekantats med tyngden av allt som ska hända dem, den som är omöjlig att bära.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0