Vad jag läst hittills 2020

I januari läste jag Arv och miljö av Vigdis Hjorth. Här två utdrag ur den. Jag blev extremt apberörd eftersom jag just nu tänker mycket på att vara ung och på varför man tror att man måste lida (måste man det? Ja vet ju inte)!!!!!

(null)

(null)


I februari läste jag Det här är hjärtat Och Så gör jag av Bodil Malmsten. Den senare är en lärobok i skrivande och dom e alltid så jävla stränga!! Men jag tyckte mycket om den i alla fall 
(null)

(null)

(null)

Och så läste jag ju Klubben med bokklubben :p. Fortfarande mycket nöjd med den läsningen 
(null)

Sen kom mars och jag läste Den åttonde kontinenten av debutanten Daniel Yousefi. Den va skitbra och handlar om när han voläntärarbetade i flyktingläger under flyktingkrisen 2015. 

(null)

Sen läste jag också John Ajvide Lindqvists Lilla Stjärna och jag tyckte tyvärr den va jättedålig 

April blev ju vakuum i tiden och jag har läst

(null)

Jag for ner till bror och även om den va bra älskade jag inte den så mycket som jag trodde att jag skulle göra. Varför? Det är en uppriktigt fråga. Ska läsa dom andra i trilogin och se vad som händer 

Och så till bokklubben har jag läst Normala människor och eftersom Sally Ronneys debut (Conversations with friends) är en av mina all time fabbosar fatta jag att jag skulle bli besviken typ vad hon än skrev. Och det blev jag :( men jag tyckte verkligen om den här med även om jag inte riktigt vet varför. Typ mysig rolig kärleksfull??

(null)

Jag fota ingenting från Educated men den har jag precis läst klart. Från en början va jag tveksam men sen kunde ja inte förmå mej att sluta läsa. Intressant med kunskap och också ett fett speciellt liv obviously. 

Ska läsa andra delen av Smirnhoffs trilogi nu. Va läser ni?? :D hehe



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0