Om bara två månader

komma hem med årstavikens oljiga vatten som en hinna över kroppen. jag är inte rädd för att förgiftas. orkar inte duscha, men dricker ett glas vatten, lägger mig i vita lakan och mitt hår skapar en blöt fläck på kudden. solen lyser in genom mina fönster, jag drar mina gardiner åt sidan och öppnar fönstret. jag vill vara först med att känna solen under mina smutsiga fötter. om jag hade jobbat kvar på restaurangen, hade jag behövt sätta mig på cyklen mot jobbet nu, och trampa med klumpiga ben över Skanstullsbron. men istället ska jag sova. jag behöver inte kolla mitt schema, min ocd har sommarlov. en spellista på datorn, det är en lugn lista som berättar om. att allt är bra nu. allt är som det ska nu. döden tänkte jag mig så. sjunger annika norlin. solen vaggar mig.


(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0