Vad jag läst i januari

Jag brukar inte tänka på min kurslitteratur som böcker jag läser eftersom dom läses på ett sätt som är att skumma, leta efter delar som passar till seminarium, skriva upp sidhänvisningar. Men den här Roland Barthes "Det ljusa rummet" va så himla bra. 

(null)

Jag har lyssnat på Angie Thomas "The hate u give." Den handlar om Star vars kompis skjuts ihjäl av polisen och va verkligen en bra ungdomsbok. 

(null)

Till bokklubben läste vi i januari Hanna Johanssons "Antiken." Det är det bästa jag läst på länge och jag gav den 4/5 i betyg. Sommar i Europa, bada i saltvatten, dricka cola med mycket is. Lite "Kärlek i Europa" känsla. Jag tyckte den handlade mycket om kontroll, den kvinnliga, och jag är som bekant lite märkligt besatt av kontroll. Aa den va skitbra och jag är förkrossad över att jag inte har skrivit den. 

(null)


Lyssnade på Elin Wägners "Norrtullsligan". Rolig och underbar om Peg som flyttar in med Emy, Eva och Baby i en liten lägenhet i Stockholm. Inte sällan man velat kräkas på Odenplan, jag undrar vad det är med den platsen, men behaglig är den banne mej inte. 

(null)

I februari ska bokklubben ska vi läsa "Samtycket". Men den var väldigt lättläst så en natt när jag inte kunde sova läste jag den. Sparar mina tankar till februaris bokklubb dock!

(null)


Nu är det februari!! Inte illa pinkat! 28 dagar till vår! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0