1 juni

Jag kan inte sova

Det är plötsligt 1 juni

Jag känner mej glad 

Herregud 

Det är som att jag vill grina

Bara känslan av att känna sej lite glad gör att jag känner mej lycklig 

Jag vet att det är mycket kvar att oroa sej för

Men jag kan inte låta bli

Att dra undan draperiet 

För glädjen

Där bakom finns allt jag längtar efter 

Jag sörjer redan att sommaren är över och den har inte ens hunnit börja. 

It is a terrible thing to be so open

It is as if my heart put on a face and walked into the world 

Jag längtar efter havet jag längtar efter att tappa andan i havet varje bad en påminnelse 

jag har återigen överlevt . 

Det är svårt att dränka sej själv i saltvatten. Det är svårt att göra sej ogjord . Det är svårt att vara bra och göra gott och orka med. Det är svårt att mötas igen och stå ut med att man är samma person som inann och ändå inte. Genom fönstret hör jag tunnelbanan . Det finns alltid en väg ut och det finns alltid en väg tillbaka . 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0