Läst i februari

Fyfan vilken körig månad det har varit. Så skönt att den är över och att det om bara en månad är vår, och då blir livet som bekant så mycket enklare. Förutom förra året, då var våren så svår, den påminde en om all tid som gick förlorad, det var innan man lärt sej leva med att tiden rinner en ur händerna, årstiderna kommer och går och man lika gärna passa på att försöka göra något som är skönt, som att sitta en stund i solen eller dricka en öl utomhus. Hursomhelst vad var det nu. Jo juste, vad jag läst i februari. Jag har bara läst tre böcker till slut och det är Tordyvlen flyger i skymningen av Maria Gripe men den var verkligen helt okej, inte så himla spännande men inte så himla mysig heller. 
På jobbet en dag läste jag också Nina Hemmingssons 

(null)

(null)

(null)


Och sen denna debut, mörkret inuti och fukten, om våld i nära relationer. Vissa delar var helt underbara, andra inte lika starka tyckte jag. Har du läst? 


(null)

(null)

För mej kom dikterna att handla om andra saker än vad jag sen läste mej till att dom handlade om, men jag tycker inte det för nåt, man hittar ju den betydelsen man behöver I guess. Det här tyckte jag va så fint, det man kan luta sej mot i svåra stunder, till slut nån jävla gång är detta också över 

(null)

(null)

(null)

Det här påminner mej om en grej ja tänkt på, känslan kring bröstkorgen, som om man har lindat den i flera lager plastfolie. Fint 

Stor kram vi ses i mars! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0