hjärtats svaga röst

Hjärtat är tungt in i det nya året 
Världens vansinne är obegripligt 

Ligg nära din älsklings rygg inatt
Räkna de sakerna du älskar högt i ditt huvud
Imorgon går solen upp igen och kanske skiner den rakt in i ditt hjärta
Imorgon ligger kanske ny snö på gatorna 

Himlen är blå den djupaste färgen av blå eftersom snön lyser upp den
Jag går hem igenom natten och tänker på havet
Jag vill ligga stilla i havet nu
Jag ber om ett år av frihet rättvisa och mod
Jag ber om riktning och kraft för mig och för världen, för att göra mer, att göra skillnad eller i alla fall samlas i ritualen av att vilja göra skillnad
Alla ritualer gör oss lyckligare och starkare säger forskningen 
Själva bönen blir ett sätt att orka 
Och så mitt mantra
Tack för att vi får vara friska och glada och tillsammans 


Ligg nära din älsklings rygg inatt 
Gå genom snön i morgonsolen
Känn ditt hjärtats svaga röst som ber om att du gör något. Som berättar för dig att du kan 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0