2023 resolutions

Förra året va jag såhär "allt måste hända mej!!!"
Men i år vill jag påminna mej om att "allt kan hända mej."
Men man måste också välja lite sötis. Så i år :

  • Storaväljaråret. Inte så noga vad du väljer, bara ATT du väljer. Och inte bara låter tiden glida förbi
  • Ät brödet baby. Min kollega sa till mej "jag minns inte nånting som hände mellan 20-30" och jag kände mej så inspirerad…. Jag kommer ändå inte minnas något av dom små grubblerier eller problem eller killar som jag håller på och krånglar med. Kasta dej ut baby. 
  • Gör dej inte mindre clown än vad du är men inte mer heller 
  • Let the soft animal of you body love what it loves. Älskat den här dikten så länge men först nu tror jag att jag förstår innebörden. Du behöver inte vara bra. Du behöver inte göra någonting bara för att det borde göra dej glad. Älskling du vet ju va som gör dej glad det är bara att acceptera. Du älskar att jobba ibland. Du älskar ju att sitta på krogen i tusen timmar. Du älskar att skriva även om det såklart inte blir nåt bra av det. Du älskar att prata högst på festen sötis tyvärr men det är bara så. Låt din kropps mjuka djur älska det den älskar 

Så jag antar. Ha kul. Låt allt roligt o bra hända dej men kom ihåg att du är kapabel att ta beslut och bestämma. Respektera dej själv och det du tror på, men ta inte dej själv eller nåt Annat på för stort allvar. Tack gode gud för att vi får vara tillsammans i år, för att vi får vara glada i år och för att vi får ha väldigt kul i år . O för att man orkar göra nåt bra 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt!!

2023-01-12 @ 15:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0