Semesterns första dag

Idag är det semesterns första dag och alltså årets näst olyckligaste dag. Den olyckligaste är semesterns sista dag. Men idag är den näst olyckligaste. Eftersom man är så vansinnigt oroad att det ska bli en olycklig sommar! Att man inte ska kunna slappna av, att man ska ha ångest prick hela sommaren, och sen inse att det är årets olyckligaste dag och sommaren är över. 

Ligga i soffan med paralyserande ångest medan solen skiner utanför!!!  Det är mitt liv det. Nä man ska inte va i stan på sommaren. Man ska va vid havet. På tisdag åker vi till Malmö och Köpenhamn och sen kommer Öland. Jag ska springa, läsa, bada, dricka vin, skriva flera timmar om dagen. Skjuta upp min oro tills hösten. Jag har nämligen gett som straff till mig själv för mig mitt lyckliga och roliga liv att återigen oroa mig väldigt mycket för framtiden. Men som Hanna sa till mej en gång. Man kan inte leva sitt liv baklänges. 
En dag i taget. 
Idag vakna lite bakfull efter att jag och Daniel drack en flaska vin i soffan igår för att fira semester. Äta äggröra och läsa DN. Ska göra mer kafffe nu. 

Okej, vi får väl se om det blir en lycklig sommar! Jag håller er uppdaterade. Dag för dag! Men det finns en italiensk poet som jag glömt vem som säger såhär. Det finns inga bra eller dåliga dagar. Det finns bara stunder. Du behöver inte fånga dagen. Det räcker med att du fångar stunden. 
Hur skönt <3 

Fånga stunden u guys så ses vi här varje dag i juli det är mitt sommarlöfte, att blogga varje dag under semestern. jag dööör va mys !
Puss  (null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0