Sjunde och Åttonde juli

Vi stannade en natt i Köpenhamn hos Vera, gick på Louisiana där jag aldrig varit förut. Hade velat vara där tre gånger så länge för att FATTA, kände typ att jag inte förstod hur det var eller såg ut riktigt. Såg en utställning av en isländsk konstnär som var hög och låg!! Men det fanns massa små likadana skulpturer typ i en lång korridor och på varannan stod det "FEAR" och på den andra "GUILT" och jag jag fuuuuuck😭 vrf e jag så rädd och varför har jag så mkt skuldkänslor 😭 tänker på en Instagram story av min enda idol Tone Schunnesson se nedan 

(null)
Ahhh detta gör mej sååå grrrrrrriiiiihmmmm. Man får inte va feg o slö brukar ja o Elina säga. Men jag kanske också ska börja säga. Man får inte va rädd och man får inte känna skuld för allt ont som nånsin hänt i hela världen. För vem blir lycklig av det! Inte jag i alla fall. Och verkligen ingen annan heller kan jag tänka mig. (Jag har väldigt mycket ångest över en grej nu om det inte märks men så fort det eventuellt har löst sej lovar jag universum att aldrig vara feg slö rädd ofri igen). 

Nåväl. Solig kväll i Köpenhamn och vi drack rosé och åt nektarin på Veras takterass, och sen vidare ut o drack drinkar och öl och levde lopp. Åt croissanter till frukost på Veras innergård. Sen tåget till Kalmar och nu bussen på väg mot Öland. Havet!!! Böckerna!!!! Doften av varm kalk på kvällarna!!!!! 

Men gud glömde jag berätta om min och Daniels middag i Köpenhamn Dan innan?
Det var längesen jag var så glad.
Sommarljuset genom fönsterna, vackert porslin, turkosa bord, iskallt vin, och sex förrätter som man dela på och sen två små varmrätter var. 
Pilgrimsmussla, piggvar, tunt skuren rå abborre med apelsin och parmesan, fikon och buffelmozzarella, spaghetti med blåmusslor, en sallad med selleri, morötter, paprika och rödlök och rå bläckfisk som var det absolut godaste jag ätit i hela mitt liv typ? Och hela tiden kom det nya rätter, och vi åt i tre timmar, precis som man ska. Och vi pratade om böcker och jag gestikulerade och allt var så ljuvligt. Och såna tillfällen FATTAR man att folk e så besatta av maten…! Fatta att kunna laga det där till någon… ja det var helt jövla underbart. 
Osteria 16! Finns en som är fokus pasta ska gå dit nästa gång. Kosta vad det kosta fucking vill. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0