Tjugoförsta juli

Har varit rätt bra på ett leva under semestern med tanken "idag har jag semester" så som man kan unna sej att inte placera tiden i en tidslinje när tiden känns oändlig. Nämen jag måste också säga att mitt semestermantra "det finns inga dagar det finns bara stunder" fungerar oväntat bra. 


I skrivande stund ligger jag på altanen med Sally Rooneys senaste som man verkligen får säga är precis som Hanna skrev till mej "Sally Rooney försöker skriva en roman som Sally Rooney." Men jag är ändå förtjust i hennes sätt att skildra flört, så pirrigt tycker jag. 


Vädret är verkligen sådär va! Var är den här globala uppvärmningen som all tjatar om xD nämen jag tycker det är lite tråkigt att det är så kallt i vattnet, jag är inte kräsen!!!, men det har varit iskallt här faktiskt. Idag inga planer. Måla vykort och läsa och kanske springa ner till havet om andan faller på. 


Börjar faktiskt mjukna vid tanken på augusti i Stockholm, kräftor, varma kvällar och alla är pigga och bruna och vackra, doften av asfalt genom fönstret och varmt vatten i Hellas. Vilket gör mej lättad, för bara några dagar sen gav tanken på Stockholm och höst mej panik, låt det vara sommar för evigt, låt semestern aldrig ta slut och så vidare. 


Det man vet med säkerhet, det enda. Allt är föränderligt. Kan EJ påminna mig själv nog om detta, för varje gång jag får en stark känsla är jag med tusen procent säkerhet övertygad om att den ALDRIG kommer gå över. Att livet BLEV såhär nu. Allt förändras söta lilla åsna. Även längtan efter landet som känns så oändlig efter ett helt år i stan. 


Peace out bitches vi hörs imorgon- då kanske jag e helt övertygad om att INGET är föränderligt men då ska ni inte lyssna på det förstås!


Pok 



(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0