Tjugosjunde juli

Semestern slut på måndag????? Var det fyra veckor sedan jag och Daniel åt på Osteria i Köpenhamn????? Tiden som vanligt så besynnerlig men jag läste ett gammalt Mail från Hanna där hon citerat Henry Miller och jag översätter slarvigt vad jag typ tycker det handlar om, vill man ha exakt översättning kan man läsa Svart vår fast vad den nu kan tänkas heta på engelska. I alla fall Miller skriver typ.

I varje steg du tar dör en värld och därför är alla dina steg ditt enda. 


Varför har jag blivit besatt av mindfullness?????

Jo förresten jag ska tala om varför. För att det är SÅ smart. JÄTTEsmart. Det enda jag kan tänka mig kan göra en lycklig om man inte hela tiden har ett exakt jätteperfekt liv och inte vet om att man är dödlig. 


Min psykolog sa till mej doe "det är inte bättre att vara i nuet än någon annanstans" och detta gjorde mej också hoppfull. Man kan längta och drömma och sakna även om man är på en underbar plats, framförallt då tycker jag man gör det? Jag funderar jättemycket på mitt liv, hur jag vill ha det och vad jag längtar efter, när jag är här eftersom jag har tid att fundera på sånt. Jg måste inte känna JAG MÅSTE NJUTA AV DEN HÄR KAFFEN OCH DEN HÖR UTSIKTEN en del gamlingar e så va? Bah men prata nu inte om helgen njut av denna stunden!! Man bah jaa men jag njuter av den här stunden i lugn och ro och det är ju därför, just därför som jag hinner tänka på och se fram emot helgen. Och det är inte sämre eller bättre i all fall om man ska tro min underbara psykolog Nicole ❤️


Men sen la hon också till (sträng ton nu) 

"Men du måste också fatta att då var då och sen är sen och det kan du inte rå på" och jag har väldigt svårt att acceptera att jag inte kan förändra dåtid men ÄNNU mer har jag svårt att acceptera jag ju faktiskt kan hantera framtiden men jag vet inte riktigt HUR jag gör det på bästa sätt och OM jag borde göra det eller inte. Sinnesro bönen for lite fast ja har ändrat om lite. 

Ge mig kraft att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden SAMT ge mig lite lugn och ro att sitta still i båten och se vad som händer och ge mig lite tröst sen när jag upptäcker att jag kunde gjort annorlunda och kanske bättre :(  och dessutom ge mig en miljard så jag kan ha semester 99% av året :( 


Hursomhelst, haft en skön dag med min gräsklippning och vid havet och med en god kopp kaffe och lakritsgelato och så köpte jag en fin kopp på en keramikverkstad som ska påminna mej om Öland i vinter.


Pok!!! 

Attachment.png


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0