Tjugotredje juli

Idag skrev jag på Instagram typ "varför är allt underbart omöjligt allt gott onyttigt allt roligt olagligt" och sen kände jag men vänta. Är det? När jag tänker efter är det mesta jag vill ha möjligt, inte exakt, men ungefär, men det betyder att jag behöver tänka efter lite, anstränga mig lite, göra avkall på vissa saker. 


Och häromdagen skrev jag och Hanna att man skulle börja göra listor med allt som får en glad som man skulle vara noga med stt följa varje vecka kanske . Och jag ska verkligen börja göra det. Och jag ska skriva en lista på vad jag vill ha som känns så omöjigt och olagligt. För jag vill typ oroa mig mindre, kunna jobba annorlunda så att jag kan vara vid havet oftare, jag vlll ha en timme extra på morgonen för att dricka kaffe och läsa mina böcker och en timme extra på kvällen för att skriva och dricka vin. Och det är väl inte omöjligt hoppas jag, knappast olagligt. Och så vill jag vara med min familj och mina vänner och killen som jag är kär i ännu mera och så vill jag vara ensam och tänka och städa och lyssna på musik och promenera ännu mera och det är så vitt jag vet varken omöjligt eller olagligt. 

Jag kanske får ta mig i kragen, eller sluta jobba så mycket, eller plugga lite, eller gå upp tidigare på morgnarna och gå och lägga mig senare på kvällarna?

Jag får gå i terapi privat om vårdcentralen nu inte vill ha tillbaka mig, jag får väl låta lobotomera mig då i värsta fall (tror vi börjar närma oss olagligt nu). 

Jag får ta alla mina pengar och lägga dem på tågbiljetter till Öland. Jag får väl säga upp mig och leva som fattigpensionär. 

Efter att jag såg the Matrix för första gången i våras har jag haft som mantra "there is no spoon" vilket väl betyder inget e omöjligt typ? Men det var fett starkt tyckte jag, i den filmen. När han ska åka upp i en hiss som faller nedåt eller nåt sånt jag minns inte exakt och är så: there is no spoon. Världen är ettor och nollor bara. 

Jag tänker: om jag föreställer mig alla dåliga saker som kan hända, visst kan jag då också föreställa mig alla bra saker som kan hända?


Väldigt lite av det jag begär är, vid närmare eftertanke, olagligt eller omöjligt. Jag vill bara få bada lite mer, ligga på sängen och läsa lite mer, äta middag länge med dem jag tycker mycket om lite mer, ta sovmorgon lite mer. Kvack allt jag vill ha är typ fyra dagars jobbvecka. 


(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0