Tolfte juli

Blandar ihop datum! Semestermode trots allt!

Vid bättre mod idag! Är trots allt en mycket självständig ung kvinna som ibland mår väldigt bra i sin ensamhet. Läser älskade Francoise Sagan som skriver 

(null)

(null)

För er som inte orkar läsa skriver hon typ: lycka i ensamheten är den enda sanna lyckan för då vet man att den inte beror på en person utan på en själv. 

Minns när jag och mitt ex gjort slut och det var en vidrig vecka och sen på lördagen var jag och tjejerna ute och på söndagen vaknade jag tidigt i vårens första ljus, jag gick upp bakfull och tvättade alla mina kläder och lakan som i någon sorts reningscermoni. Allt var öppet, vad som helst kunde hända, bra och jobbigt, och jag var trots smärtan så fruktansvärt lycklig. Solen var skarp med förhoppning om sommar, jag gick gråtandes genom Vitabergsparken, ledsen och lycklig på samma gång.  Jag tänker tillbaka på den dagen som glad, fast jag minns att den också på många sätt gjorde så ont. Men jag visste att jag var glad för jag var det i ensamhet. 

Idag vara vid havet och läsa. Tack gud för det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0