Trettonde juli

Idag har jag rensat ogräs i två timmar och funderat på hur jag ska lägga om mitt liv så att jag kan göra detta istället. Jag gillar mitt jobb, asså mer än jag tror jag kan gilla de allra flesta jobb, men jag får också sån "jag slösar bort mitt liiiiiiv"! Asså om jag ska slösa bort mitt liv på nåt så är det verkligen ett sånt jobb jag har, som ofta känns meningsfullt och ofta är kul, men jag ser framför mig att kunna jobba här typ två veckor i månaden. 

Leva vid havet! Rensa ogräs som andra svarar på Mail. Dricka rosévin framför brasan, springa längs vattnet och sen häva sig i kalla turkosa vågor, hälsa på korna, laga middag omsorgsfullt likt Emma Hamberg i sin kokbok som, utan att överdriva, varit en av mina bästa läsupplevelser detta år. 

Ja så måste livet få vara…!!


Igår var vi på en utställning med Vera Nilsson. Hon bodde i Stockholm och var här varje sommar. Målade och hade barn. Levde nästan till hundra. Varför kan inte jag ha ett sånt liv tro..! (Kanske för att jag inte kan måla för det första). Men jag blev väldigt inspirerad av henne och hennes målningar som är så underbara och allvarliga på samma gång. När blir man lite redig och allvarlig (aldrig? Verkar inte va min stil). 


Imorgon ska jag ligga i solen om det är sol, hoppas det är sol, och göra en Tapenade och rosta tomater och sen kommer Daniel igen och jag ska säga "vad fint det är att se dig igen" och mena det tusen gånger om. 


(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0