November letters

Startat poesibrev och pengarna går till Gaza . Det känns enklare när man gör nåt.

Är på demonstration. En talare berättar om
När han flydde från Bosnien att i en liten tidningsnotis såg han att Palestina trots ekonomiska svårigheter valt att skänka ekonomiskt bistånd till dem. Jag minns inte när jag grät bland så mycket människor senast- den känslan förlösande. 

Min favoritdel i bibeln är den när tusentals fiskar har åkt upp på stranden och  en man slänger tillbaka så många han kan och så kommer det en man till och säger typ "varför anstränger du dej du kommer aldrig kunna rädda alla fiskar vad spelar det för roll" och han tittar på honom, plockar upp en fisk och bah "för den här fisken spelar det roll"
Asså boom det är så starkt. Och kanske är den sprattlande fisken ibland också någon som slutat tro på viljan i att viljan, på textens betydelse eller organisationens möjligheter . Kanske är en sprattlande fisk någon som inte orkar göra mer, men som Kan börja orka igen. 

Kanske är ibland sprattlande fisk= jag!  
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0