Skillnaden

Idag laga sötpotatis i ugnen och dra veckans tarot på morgonen. Öl med Elina efter jobbet och fisksoppa hos mamma och pappa. Daniel har köpt blommor. Jag påminner mig själv om Vigdis Hjorts ord: att lida gör en inte snäll 

Lidandet i sig känns värdefullt för mig, som att det skulle göra mig god, om jag lider tillräckligt blir jag bra. Men Gör istället något din dumma åsna. Gråt inte. Gör något. Var glad. Grupp 8s mantra som jag påminner mig om.

Eller okej gråta får man göra okej man behöver inte va glad. Men man får! Vara glad istället för att gråta, det är då man orkar mer. Om jag orkar vara glad idag ska jag vara det för någon som inte orkar det. 
Alla små saker man slutar med när man tror att man krisar som är viktiga att fortsätta med, som utgör skillnaden mellan kris och okris. 

Jag önskade mej för många år sen mindre kris mer gris 
Glada intressanta roliga stunder
I evigheten 
Amen 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0