Fullmånen över katedralen

Det luktar klor och sopor och fisk
O jag e varm i solen och mina ögonlock e salta av att jag badat
Tittar upp mot katedralen med tårar i ögonen, säkert hundratals människor som satte livet till i det bygget men jag är hänförd av skönheten

Har allt alltid varit såhär vackert? 

Annika Norlin sjunger 
Ingen människa är en ö
Sorgens hav och lyckans pöl

En hel flaska rioja och ett paket cigarretter
Framför mej katedralen och fullmånen 

På en bro i solen lite egentid en öl och en cig
 
Det var åtta månader vi cyklade på denna bro tillsammans
Inga fler broar ska vi cykla på, allt vi skulle göra som inte blev av. 
Men nåt annat hände . Som inte skulle ha hänt annars. O livet blir inte som man tänkt sej. Men skulle jag dö idag (vilket typ skulle kunna hända) så är jag lycklig o tacksam över allt som blev 

O inte kan man be om mer än så 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0